Mit teszel, ha egy vendég laptopja beadja a kulcsot?
A szállodai személyzet azért van, hogy mindent megtegyen a náluk megszálló vendégek kényelmének érdekében. De mit tehet az ember, ha műszaki problémák lépnek fel egy vendég laptopjával?
Van, amikor ezeket a helyzeteket is a szállodai személyzetnek kell megoldania. Persze arra nincsen kapacitásunk, hogy ilyenkor valakit elküldjünk, hogy menjen és vigye el szervízbe a laptopot.
Egy külföldi vendégünk laptopja romlott el, ő kért minket, hogy segítsünk neki, mert 2 hetet nálunk tölt és kellene neki a laptopja. Persze igyekeztünk segíteni neki. Az interneten kerestünk olyan szervízt, ahol értenek az acer laptopokhoz és van futárszolgálatuk is.
Találtunk is egy ilyen üzletet, a https://pcmentor.hu/acer-laptop-szerviz-budapest/ oldalt dobta fel találatként a google. Itt találtunk is egy telefonszámot, amit felhívtunk, és megbeszéltük a teendőket.
Egy nagyon kedves fiatalember jött el a laptopért, megmondtuk neki, hogy a javításról számlát is szeretnénk kérni, mert nem nekünk kellene, hanem egy vendégnek. természetesen lehet ilyet csinálni, így hát elvitte a laptopot.
Pár nappal később érkezett is a hívás, hogy a laptop készen van, a futár pedig délután hozni fogja.
Kifizettük, a javítást pedig tovább számláztuk a vendégnek.
Eddig nem is tudtam, hogy van erre is lehetőség, hogy létezik olyan, hogy háztól viszik el a laptopot és el sem kell mennünk az üzletbe. Meglepett a lehetőség, hogy létezik ilyen, de az biztos, hogy sok időt és energiát spóroltak meg vele nekünk. Így nem kellett elmennünk sehova sem, kényelmesen és gyorsan meg tudtuk oldani a szervizelést.
A vendég is elégedett volt, mert viszonylag olcsón, és ami fontos, nagyon hamar elkészültek a laptopjával. Sajnos nem tudom, hogy mi baja volt pontosan, mert nem nagyon értek a laptopokhoz, és bár a kedves dolgozó, akivel beszéltem, elmondta a problémát, nem nagyon emlékszem rá.
Sosem értettem az informatikához és a számítógépekhez. De végül is nem is kell értenem hozzájuk, hiszen nem szükséges a feladataim ellátásához, sem a mindennapi életemhez.
Megnéztem a hely honlapját és nagyon sok mindennel foglalkoznak. Minden márkával elboldogulnak, pedig az egyes modellek között elég nagy eltérések lehetnek, de nekik ez sem okoz gondot.
Laptopokkal és asztali gépekkel is foglalkoznak, árulnak használt modelleket is, de ha eladni való laptopunk van, azt is elvihetjük hozzájuk, hiszen laptop és asztali gép felvásárlásával is foglalkoznak.
A pcmentor csapatára mindenféle javítási feladatot rá lehet bízni. Ami nekem különösen tetszik, hogy a honlapjukon meg lehet nézni, hogy mi baja van a laptopunknak. Vagyis, a leggyakoribb tünetekre rá lehet kattintani és megpróbál végigvezetni az oldal a válaszlehetőségek alapján a probléma forrásáig.
Persze nehéz dolguk van, ha nem tudja az ügyfél, hogy pontosan mi is a gond, de alapvetően szerintem ez egy nagyon jó ötlet, mert gyorsan és hatékonyan meg lehet tudni, hogy nagyjából mi baja lehet a gépnek, vagy hogy melyik részével lehet dong, így az ügyfél is kicsit tájékozottabban mehet az üzletbe, és jobban körül tudja írni a gondját.
A laptopoknak egyébként sok gondja lehet, hiszen rengeteg apró kis részből állnak, sokszor ha az egyik apócska kis alkotó meghibásodik, az egész gép használhatatlanná válik. Ilyenkor sokan egyből újat vesznek, pedig lehet, hogy egy pár ezer forintos alkatrészről van szó, aminek a kicserélése után tökéletesen működne is a gép.
Ezért én annak a híve vagyok, hogy inkább vigyük szervizbe a gépeket, mint hogy egyből lemondjunk róluk, hiszen lehet, hogy olcsón és gyorsan szinte újjá lehet varázsolni őket. Nem kell mindig mindenből újat venni egyből a legkisebb hiba megjelenése után.
Most már tudom, hova fogom vinni a laptopomat, ha bármi baja lesz, és ha a vendégeknek akad bármi gondja, akkor ezentúl is csak a Pcmentort fogom hívni.
Elég sok problémát megoldottunk már a hotelben, szeretem az ilyen kihívásokat. Itt nincsen egy unalmas nap sem.